WhatsApp Reklamları Artık Durum Güncellemelerinde!
Instagram Hikâyeleri’ndeki gibi, WhatsApp’ta da artık Durum güncellemeleri arasında reklamlar göreceksiniz.
Kişisel Verilere Saygı
Meta tarafından yapılan açıklamaya göre, reklamlar gösterilirken kullanıcıların kişisel verileri kullanılmayacak. Telefon numarası, mesajlar, aramalar veya gruplar gibi kişisel veriler hedefli reklamlar için kullanılmayacak. Reklamlar, kullanıcının bulunduğu ülke, kullandığı dil, takip ettiği kanallar ve etkileşimde bulunduğu reklamlar gibi verilere göre belirlenecek.
Eğer kullanıcı, WhatsApp hesabını Meta’nın “Hesap Merkezi” sistemine bağlarsa, bu tercihler reklamların içeriğini etkileyebilecek.
Kanalların Önemi
Şirketler ve içerik üreticileri, WhatsApp’ın “Kanallar” özelliğini tanıtarak ve daha fazla kullanıcıya ulaşmak için reklam verebilecekler. Ayrıca Meta, belirli içerik üreticileri ve işletmelerin abonelik sistemiyle özel içerik sunmalarına izin verecek. Bu abonelik ödemeleri, mobil uygulama mağazaları üzerinden gerçekleştirilecek.
Meta, dünya çapında her gün 1,5 milyardan fazla kişinin Durum ve Kanallar özelliklerini kullandığını belirtti. Bu da yeni reklam modelinin potansiyel erişim gücünü gösteriyor.