Maserati’nin Geleceği ve Değerlendirmeleri
Maserati’nin geleceğine dair değerlendirmeler, şirketin yeni CEO’su olan Antonio Filosa’nın atama kararı öncesinde gündeme geldi. Fransız-İtalyan şirketi, dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisi olup 14 farklı markadan oluşan portföyünde düzenlemeler yapmaya karar verdi.
Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald Trump’ın uygulamaya koyduğu gümrük vergilerine karşı hazırlıklarını sürdüren şirket, aynı zamanda Çinli rakipleriyle rekabet etme konusunda kararlılıkla ilerliyor.
Stellantis, Nisan ayının ilk günlerinde Amerika Birleşik Devletleri’nin Maserati ve Alfa Romeo markalarına etkilerini değerlendirmek için McKinsey danışmanlık firmasına başvurdu. Şirket, bu markalara olan bağlılığını vurgulamıştı. Ancak, McKinsey’nin değerlendirmelerinin henüz erken aşamada olduğu ve markanın satılması seçeneğinin de masada olduğu belirtiliyor.
Bir Stellantis sözcüsü, Maserati’nin satılık olmadığını belirtirken, McKinsey ise sorulara henüz yanıt vermedi.
Fikir Ayrılıkları ve Tartışmalar
Şirket yönetim kurulunda Maserati ile ilgili planlar konusunda bazı fikir ayrılıkları olduğu aktarılıyor. Bazı üyeler, Maserati’nin sürdürülebilir bir şekilde canlandırılamayacağını düşünüp satışın en uygun seçenek olduğunu savunurken, diğerleri markanın hala önemli bir değere sahip olduğunu ve kaybedilmesinin Stellantis için ciddi bir itibar kaybı olacağını düşünüyor.
Geçen Yılki Satışlar ve Performans
Maserati, geçtiğimiz yıl 50%’den fazla bir düşüşle sadece 11,300 araç satışı gerçekleştirdi. Aynı dönemde 260 milyon Euro zarar açıklarken, bir önceki yıl 141 milyon Euro kar elde etmişti.