Gemini aylık 350 milyon aktif kullanıcıya ulaştı

Google’ın bir yapay zekası olan Gemini, Mart 2025 itibarıyla dünya çapında aylık 350 milyon, günlük ise 35 milyon aktif kullanıcıya ulaşmış durumda. Bu veriler, ABD federal mahkemesinin Google’ın arama pazarındaki hakimiyetine ilişkin çözüm önerilerini değerlendirdiği devam eden Google Search antitröst davasının bir parçası olarak ön plana çıktı.

Gemini, rakiplerine göre geride kalmış durumda

Ekim 2024’te Gemini’nin günlük kullanıcı sayısı 9 milyon, aylık ise 90 milyon seviyesindeydi. Mart 2025 itibarıyla ortaya çıkan sonuçlar, önemli bir büyümeyi yansıtıyor. Ancak, yine de Google’ın yapay zekası rakip platformlardan oldukça geride kalmaya devam ediyor. Örneğin, ChatGPT’nin haftalık aktif kullanıcı sayısı 400 milyonu aştı. Meta AI ise Eylül 2024 itibarıyla aylık 500 milyon kullanıcıya yaklaşmış durumda.

Üretken yapay zeka, hesaplama maliyetleri yüksek olduğundan yapay zeka şirketleri, kullanıcılarından elde ettikleri kadar parayı kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabiliyor. Örneğin, OpenAI, aylık 200 dolarlık bir abonelik katmanında dahi zarar ettiğini açıklamıştı. Google, Gemini aboneliklerinden ne kadar gelir elde ettiğini açıklamış olsa da ne kadar zarara uğradığı hakkında net bilgi vermiyor.

Related Posts

Spotify’ın Haftalık Keşif bölümüne yeni özelleştirme seçeneği

Spotify’ın kullanıcılarına sunduğu Haftalık Keşif bölümüne artık farklı müzik türleri için buton eklendi.

Gökyüzünde hayat kurtaran teknoloji! Acil yardımda devrim

Kendi kendini yönetebilen ambulans drone, acil müdahale süreçlerini yeniden tanımladı. 120 kiloya kadar hasta taşıyabilen ve saatte 110 kilometre hızla 150 kilometre mesafeye ulaşabilen bu otonom drone, tasarımcısına 20 bin dolar ödül kazandırdı …

Bilim insanları uyardı: Evinizde minik kara delikler olabilir

Bilim insanlarına göre evrenin en yıkıcı yapılarından biri olan kara delikler, evrenin her yerine dağılmış mikroskobik versiyonlarının evinizin içinden bile geçiyor olabilir…

WhatsApp’a reklam geliyor

Yıllardır kullanıcılarına ücretsiz ve reklamsız hizmet sunan WhatsApp, sonunda platforma reklam getirme kararı aldı. Meta çatısı altındaki popüler mesajlaşma uygulaması, ilk etapta yalnızca “Durum” (Status) bölümünde reklam gösterecek.

iOS 26, eski iPhone’ları nasıl etkileyecek?

Apple’ın iOS 26’yı tanıtmasının ardından beta sürümü yayınlandı. iOS 26, iPhone 11’leri ve iPhone 12’leri nasıl etkileyecek?

Güncellemeye basan tamircinin yolunu tutuyor: Dev markadan büyük hata

Google’ın Android 16 sürümünü yayınlamasıyla birlikte bazı telefonlar kullanılamaz hale geldi.

vozol puff