Boykot listesindeki İsrail dostu firmalardan pişkin tavır: Suçlunun safındalar

Marka İletişim Stratejisti ve Bilişim Vadisi Kurumsal İletişim Koordinatörü Leyla Gök İsrail ürünlerine uygulanan küresel boykotun markalar üzerindeki uzun süreli etkisini değerlendirdi.

İsrail’in Filistinlilere yönelik insanlık dışı saldırılarına tüm dünyanın şahit olduğunu belirten Gök, şöyle devam etti:

“Bu zulme sessiz kalmak istemeyen milyonlarca insan da dua etmenin dışında neredeyse yapabilecekleri tek şey olan İsrail’e destek veren markaları boykot ediyor. Tüm dünyada verilen bu tepkinin oldukça etkili bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz. Markaların satışlarının düşmesi, bazı şubelerini kapatmak zorunda kalmaları ve buna karşı reklamlarını artırma çabaları da bu tepkinin ne kadar güçlü bir etki alanı oluşturduğunu gösteriyor.”

Gök, müşterilerin ürün satın alırken sadece maddi değil manevi olarak da tatmin duygusu yaşamak istediğine dikkati çekerek, markaların müşterilere verdikleri sözlere sadık kalmalarının önemli bir şirket stratejisi olduğunu dile getirdi.

Gazze saldırıları sırasında İsrail’i destekledikleri için boykot edilen global markaların bu durumu geçmiş boykotlar gibi kısa süreli bir zarar olarak görüyor olabileceğini ifade eden Gök

, “Bu boykot markalar için sadece kısa süreli bir maddi zarar değil, onlarca yıl verdikleri sözle inşa etmeye çalıştıkları markalarının temeline dinamit döşemektir. Markaların eylemleriyle vaatlerinin çelişmesi halinde tüketici güvenini zedeleyerek, markanın temeline zarar verebilecek bir uyumsuzluk yaratır.”

diye konuştu.

Gök, İsrail saldırılarını destekleyen markaların, satış ve pazarlama sırasında verdikleri “ayrımcılık yapmayacakları” vaadiyle gerçekliğin çeliştiğini aktararak, markaların reklamlarında yer verdikleri “insanlık sevgisi, ayrımcılık karşıtlığı, dünyayı kurtarma” gibi vaatlerinin konu İsrail olunca geri plana itildiğini kaydetti.

Markaların müşterilerle olumlu iletişime geçmek için kurdukları cümlelerin Gazze saldırılarında bir anda yok olduğuna değinen Gök

, “Bu markaların, tüm dünyanın gözü önünde gerçekleşen sivil katliamları ve savaş suçlarına karşı verdikleri destekle bize satmaya çalıştıkları insanlık tablosu akıl almaz bir çelişki.”

değerlendirmesinde bulundu.

“Boykot edilen markalar saflarını suçludan yana tuttular”

Gök, markaların artık ürünleri kadar pazarlamaya da yatırım yaptığına işaret ederek, yeni nesil müşterilerin markalardan sadece ürünlerinin iyi olmasını değil aynı zamanda toplumu iyileştirici söylem ve eylemlerde bulunmalarını talep ettiğini anlattı.

Müşterilerle söylem ve vaat birliğinde buluşamayan markaların bir süre sonra maddi açıdan zorlanacaklarının altını çizen Gök, şu ifadeleri kullandı:

“Markaların gerçek bir problemle karşılaştıklarında sergiledikleri duruş, asıl pozisyonlarını belirler. Boykot listelerinde yer alan markaların düştükleri hata tam da söylemleri ve eylemlerinin uyuşmadığı noktadır. Boykot listelerinde yer alan global bir kozmetik şirketi kendi misyonlarında ayırt etmeksizin sözde dünyadaki tüm kadınların güzelliklerini ortaya çıkarmayı vaat ediyor. Peki İsrail güçleri tarafından hapse atılan, öldürülen ve aralarında bebekli annelerin de bulunduğu kadın esirler, dünyadaki tüm kadınlar kapsamına girmiyor mu?”

Gök, markaların çıkarları için müşterilere yalan söylediğine vurgu yaparak, boykot edilen markaların müşteriler gözünde hiçbir değerinin kalmayacağı görüşünü paylaştı.

Gazze saldırılarında boykot edilen markaların “suçludan” yana tavır almasının stratejik ve “vicdani” olarak yanlış bir tercih olduğunu vurgulayan Gök, sözlerini şöyle tamamladı:

“Marka vaatlerini özellikle ‘insanlığın geleceği, mutluluğu, birlikteliği’ gibi kavramlar üzerine temellendiren markalar saflarını suçludan yana tutarak kendi vaatleriyle çelişiyor ve aslında müşterilerine yalan söylüyor. Tüm insani ve vicdani değerleri bir kenara bıraktığımızda ve olayı tamamen marka çalışmaları bağlamında değerlendirdiğimizde dahi boykot edilen markaların müşterilerinin gözünde hiçbir güveni kalmaması gerekir. Çünkü markalar vaatleriyle müşterilerine bir söz verir ve müşterinin zihninde oluşturduğu duygu ve düşüncelerle var olur. Tüm insani değerleri bu vahşet, suç, çaresizliği bir tarafa bıraktığımızda, bu suça destek veren markaları, sadece mesleki ve etik değerler çerçevesinde dahi değerlendirdiğimizde marka sözleriyle çeliştikleri ve insanları ayrıştırdıkları için bu boykotu sürdürmeliyiz. Kendimize ve insanlığa duyduğumuz saygı için boykota katılmak ve sürdürmek oldukça kıymetli.”

Related Posts

Sera Kadıgil 1 Mayıs için ‘Kadıköy’ çağrısı eleştirilerine yanıt verdi

Türkiye İşçi Partisi (TİP) İstanbul Milletvekili Sera Kadıgil, İzmir’de düzenlenen Gençlik Buluşması’na katıldı. TİP’in 1 Mayıs için Taksim değil Kadıköy’e çağrı yapmasına gelen eleştirilere de yanıt veren Kadıgil, “19 Mart’ta biriken enerjiyi sönümlemeyi kendimizde hak olarak görmedik” dedi.

Yağmur duasına çıktılar, sağanak bastırdı

Kurak geçen kış aylarının ardından Konya’nın Ilgın ilçesindeki vatandaşlar, toplu halde yağmur duasına çıktı. Bu sırada sağanak bastırdı.

Ordusu olmayan NATO ülkesi: Avrupa’da bir “anomali”

Kuzey Kutup Dairesi’nin güneyinde yer alan İzlanda, ordusu olmasa da NATO’nun bir parçası. Kökleri Avrupa’da ancak AB üyesi değil. Şimdi askeri risklerle karşı karşıya olan İzlanda,  Grönland’daki durumu gergin bir şekilde izliyor.

Arı kovanlarının bulunduğu depo alev aldı

Edirne’nin Lalapaşa ilçesinde arı kovanlarının bulunduğu depoda yangın çıktı. Yangında kovanlar zarar gördü.

Kıyafet kuralına uymadılar: Papa’nın cenazesinde “saygısız” liderler

Papa Francis’in cenaze töreninde en çok konuşulanlardan biri kıyafet tercihleri oldu. En çok da ABD Başkanı Trump, mavi takım elbisesiyle eleştiri oklarının hedefindeydi.

Nedir mineral raporu: Çin’in hakimiyeti ABD savunma sanayisini tehdit ediyor

Çin’in, küresel arzın büyük bölümünü karşıladığı kritik minerallerin ihracatını kısıtlamasının Amerikan savunma sanayi tedarik zincirinin yaklaşık 3’te 2’sini etkileyeceği bildirildi. Raporda, ABD’nin silah sistemleri konusunda Çin’e bağımlı olduğu belirtildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir